Jednym z mniej znanych zagadnień historii wojskowości XX wieku jest broń pancerna Republiki Argentyny. W szczególności kwestia ta odnosi się do konstrukcji zbudowanych w tym państwie w późnych latach 30. oraz w okresie II wojny światowej.
Terenowy Land Rover to od wielu dziesięcioleci jeden z najlepiej rozpoznawalnych pojazdów wojskowych na świecie. Samochód ten doczekał się długiej listy wojskowych użytkowników, wśród których najistotniejszym pozostawały oczywiście rodzime siły zbrojne...
Tempo rozwoju niemieckich sił zbrojnych pod koniec lat 30. XX w. było tak imponujące, że rodzima produkcja zbrojeniowa z trudem zaspokajała rosnące potrzeby Wehrmachtu. W tej sytuacji nie dziwi, że Anschluss Austrii w marcu 1938 r. i wkroczenie do Czechosłowacji w marcu 1939 r. ...
Na początku 2015 r. zmarł Otto Carius, prawdopodobnie ostatni z czołowych asów Panzerwaffe z czasów II wojny światowej. Wraz z Johannesem Bölterem, Ernstem Barkmannem, Kurtem Knispelem i Michaelem Wittmannem jest uważany za jednego z najskuteczniejszych czołgistów w historii.
Jednym z najciekawszych osobowych samochodów terenowych, produkowanych w latach 30. ubiegłego wieku i używanych podczas II wojny światowej, był niewątpliwie Mercedes G4 – terenowa limuzyna dla najwyższych rangą dostojników III Rzeszy i dowódców Wehrmachtu.
Ciężkie gąsienicowe pojazdy bojowe, z racji ich charakterystyk technicznych, a zwłaszcza resursów agregatów układu napędowego i przeniesienia napędu, na dalekie odległości transportowane są bądź koleją, bądź z użyciem zestawów drogowych.
Wybuchowe pancerze reaktywne, znane też pod skrótem ERA (Explosive Reactive Armour), stały się w połowie lat 80. XX wieku nieodłącznym elementem pancerza czołgów produkowanych w ZSRR. Ich masowe użycie pozwoliło nie tylko zrównoważyć możliwości ówczesnych środków przeciwpancernych...
W pierwszej części monografii dotyczącej niemieckiego czołgu średniego Pz.Kpfw. III, omówione zostały jego pierwsze warianty z armatami kalibru 37 mm. Jeszcze w czasie produkcji dwóch ostatnich wersji - Pz.Kpfw. III Ausf. F i Ausf. G, wprowadzono na ich uzbrojenie armatę kalibru 50 mm...
1 września 1939 roku niemieckie wojska pancerne zaatakowały oddziały polskie na kilku kierunkach i z bardzo różnym skutkiem. Ogólnie można przyjąć, że użycie dywizji pancernych w pierwszym dniu wojny nie było rozwiązaniem najbardziej optymalnym...
Wykup w kwietniu 2012 roku przez Hutę Stalowa Wola S.A. wniósł do Jelcza, noszącego wówczas nazwę Jelcz Komponenty, te istotne w biznesie wartości, których był on praktycznie wcześniej pozbawiony. Czyli spokój w bieżącym funkcjonowaniu, jasno określone plany na przyszłość...
W kwietniu 1939 r. lord Nuffield zaproponował przedstawicielom Sztabu Generalnego opracowanie własnego, niezależnego projektu czołgu krążowniczego. Zobowiązał się do pokrycia kosztów budowy dwóch prototypów ...
Samochód rozpoznawczy (Scout Car) M3A1 był finalnym ogniwem serii amerykańskich wozów rozpoznawczych. Prócz pełnienia służby w macierzystym wojsku, używany był również w armiach innych państw sprzymierzonych ...
Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach swą światową premierę miał najnowszy pojazd AMZ-KUTNO Sp. z o. o., Tur V. To propozycja kutnowskiej firmy na wóz opancerzony, który Wojsko Polskie chce pozyskać w ramach programu „Pegaz”.
Niemieckie jednostki pancerne już od pierwszych lat II wojny światowej dysponowały nowoczesnymi wozami bojowymi, które często górowały nad analogicznymi konstrukcjami innych państw. Wśród pojazdów rozpoznawczych bardzo dobre walory taktyczno-techniczne miały ciężkie, ośmiokołowe samochody pancerne
Przełom lat 70. i 80. ubiegłego wieku był w Polsce początkiem okresu dynamicznego rozwoju prac projektowych nad nowym samochodem terenowym dla wojska, opartym w dużej mierze na konstrukcjach wytwarzanych w naszym kraju pojazdów osobowych i dostawczych.
Bezdyskusyjnie dwoma priorytetowymi programami dla polskich Wojsk Pancernych i Zmechanizowanych są: wyłonienie następcy przestarzałych BWP- 1 (program „Borsuk”) oraz modernizacja posiadanych czołgów Leopard 2A4 (program „Leopard 2PL”).
W 2008 roku francuski koncern zbrojeniowy Nexter, wraz z firmą Renault Trucks Defense, zakończyły prace nad nowym bojowym wozem piechoty noszącym oznaczenie Véhicule Blindé de Combat d’Infanterie, w skrócie VBCI.
Zgodnie z planem, pod koniec sierpnia miała miejsce pierwsza publiczna prezentacja armatohaubicy kal. 155 mm Krab osadzonej na nowym nośniku gąsienicowym, zaś na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach została ona zaprezentowana szerokiej publiczności.
W dniu 3 lipcabr.szefowie rządówRzeczypospolitej Polskiej Ewa Kopacz i Republiki Słowackiej Robert Fico, w obecności ministrów obrony obu państw Tomasza Siemoniaka i Martin Glváča, podpisali w zakładach Rosomak S.A. w Siemianowicach Śląskich list intencyjny w sprawie współpracy pomiędzy oboma krajami w zakresie dwóch projektów dotyczących uzbrojenia.