Okręty liniowe Dunkerque i Strasbourg należały do najbardziej udanych wśród jednostek odpowiadających ich wielkości. Ograniczenia wyporności, jakie narzucili konstruktorom sami Francuzi nie przeszkodziły bowiem zaprojektować i wybudować pełnowartościowych i przy tym nadzwyczaj nowoczesnych pancerników.
W latach 70. XX wieku na wyposażenie jednostek ówczesnego ludowego Wojska Polskiego przyjęto, skonstruowany jeszcze w latach 60. w ZSRR, gąsienicowy transporter pływający PTS (ПТС –плавающий транспортер средний). Znacznie częściej jest on jednak oznaczany skrótem PTS-M, odnoszącym się do zmodernizowanej wersji wozu.
Oprócz prowadzonych przez lata licznych projektów i koncepcji modernizacji samolotów wczesnego ostrzegania A-50, zwieńczonych programem Beriew A-50U, powstałym w wyniku prac projektowych Tytan-U, nie ustawano w wysiłku opracowania perspektywicznej platformy lotniczej naprowadzania i dozoru powietrznego (DRŁOiU).
Australijskie wojska lądowe (Australian Army) zdecydowały się na przeprowadzenia największego programu modernizacyjnego w swojej współczesnej historii. Ustanowiony i wdrażany program LAND 400 zakłada dostarczenie 678 pojazdów opancerzonych nowej generacji, co ma kosztować od 14 do 20 mld USD i potrwać ponad dekadę.
Flota podwodna, budowana od kilkudziesięciu lat wielkim nakładem finansowym, stanowi jeden z kluczowych komponentów japońskich Morskich Sił Samoobrony. Warto podkreślić, że wszystkie okręty podwodne MSDF – poza pierwszym Kuroshio (eks-Mingo typu Gato), przekazanym przez Amerykanów w 1955 roku...
Jednym z zauważalnych trendów w zakresie kształtowania się oferty rosyjskich producentów pojazdów kołowych skierowanej do rodzimych struktur siłowych jest widoczny od kilku lat stale powiększający się w niej udział różnego rodzaju lekkich i bardzo lekkich aeromobilnych konstrukcji o znacznej dzielności terenowej...
Pomimo przeciągającego się programu badawczo-rozwojowego oraz pewnych problemów napotkanych na początku rozwoju AH-64 Apache, śmigłowiec okazał się udaną konstrukcją. Świadczy o tym nie tylko dostawa ponad 800 egzemplarzy na potrzeby US Army. Na zakup AH-64A stosunkowo szybko zdecydowały się również...
30 czerwca 1941 roku włoski attaché wojskowy w Berlinie gen. Efisio Marras i gen. Wilhelm Keitl z OKW zawarli porozumienie dotyczące między innymi wysłania kontyngentu Regia Aeronautica na front wschodni. 1 lipca treść porozumienia przesłano do Superaereo.
B-534 powstał z myślą o czechosłowackim lotnictwie wojskowym (Československe vojenské letectvo, ČSVL), które było jego pierwszym i największym użytkownikiem. Avia miała wszakże nadzieję na eksport, ponieważ zainteresowanie samolotem wyraziły m.in. Belgia, Chiny, Estonia, Jugosławia, Polska, Rumunia, a nawet Francja.
Samoloty Mirage III oraz ich warianty pochodne odniosły znaczny sukces eksportowy, stając się jedną z najlepiej rozpoznawalnych maszyn w historii lotnictwa. W dużej mierze było to związane z udziałem w działaniach wojennych na Bliskim Wschodzie. W praktyce nie był to jednak jedyny powód ich popularności.
W 2010 roku branżowe media obiegła dość zaskakująca wiadomość: Uganda miała właśnie stać się piątym zagranicznym nabywcą samolotów wielozadaniowych rodziny Su-30MK2 produkowanych w zakładach KnAAPO (obecnie: KnAAZ) w Komsomolsku nad Amurem.
W ciągu ostatnich kilku lat francuskie siły zbrojne przechodzą rewizję swoich zdolności operacyjnych i bojowych. Biorą udział w kilku operacjach zbrojnych, co z jednej strony umożliwia utrzymanie wysokiej gotowości komponentów i zwiększanie poziomu doświadczenia bojowego, a z drugiej wymaga dodatkowych nakładów finansowych.
Dostęp Polski do Morza Bałtyckiego nie tylko jest przywilejem, lecz także nakłada na nasze państwo obowiązki ochrony jego wód terytorialnych przed potencjalnym agresorem. Władze państwa muszą ponadto zapewnić siłom wojskowym oraz ludności cywilnej zabezpieczenie ratownicze nad tym akwenem.
W 2018 roku do rosyjskich sił powietrznych WWS podporządkowanych dowództwu Sił Powietrzno-Kosmicznych – WKS i lotnictwa morskiego marynarki wojennej – MA WMF własny przemysł lotniczo-kosmiczny dostarczył ponad 140 nowych samolotów i śmigłowców.
W okresie międzywojennym kierownictwo Polskiej Marynarki Wojennej wielokrotnie snuło ambitne plany rozbudowy polskiej floty, w składzie której miały znaleźć się nie tylko niszczyciele, ale i nowoczesne krążowniki. Niestety, żaden z tych planów nie został w pełni zrealizowany i aż do 1943 roku...
Podstawą wyposażenia jednostek bombowych Królewskich Jugosłowiańskich Sił Powietrznych (Vazduhoplovstvo vojske Kraljevine Jugoslavije) przed wybuchem II wojny światowej był bombowiec Do 17Ka, specjalnie opracowany na potrzeby tego użytkownika wariant skonstruowanego w zakładach Dorniera słynnego „latającego ołówka”...
Działania niemieckiej 4. Armii w południowej części tzw. „występu Białostockiego” były nie mniej istotne w niemieckich planach operacyjnych, niż działania 9. Armii na kierunku Grodna. Już drugiego dnia wojny sowiecko-niemieckiej dywizje VII Korpusu Armijnego (KA) miały obowiązek wywalczenia przepraw przez Narew na południe od Białegostoku.
Pod koniec lipca 1944 roku Warszawa została dwukrotnie zbombardowana przez radzieckie bombowce Ił-4 z 3. Korpusu Lotniczego Gwardii Lotnictwa Dalekiego Zasięgu. Celem był praski, położony na wschodnim brzegu Wisły, węzeł kolejowy. W ten sposób dowództwo Lotnictwa Dalekiego Zasięgu starało się wesprzeć lądową ofensywę 1. Frontu Białoruskiego...
Pierwszy oddział wyposażony w samochody pancerne został sformowany w lecie 1916 roku. Grupa Zmotoryzowana (Grupul de Automitaliere) składała się z dwóch sekcji samochodów pancernych, sekcji dowództwa i transportowej. Wyposażenie i sprzęt dostarczyli Francuzi, były to cztery samochody pancerne typu Renault i Peugeot uzbrojone w karabiny maszynowe...
W nocy z 15 na 16 października 1973 roku cała operacja forsowania Kanału Sueskiego przez Cahal zawisła na włosku. W obszarze przełamania, czyli w okolicy Chińskiej Farmy, Egipcjanie okazali się silniejsi niż przewidywano. Do tego twardo walczyli i zadawali nazbyt pewnym siebie Izraelczykom wysokie straty.